רפואה בריאות ומשפט

רפואה בריאות ומשפט

עולם הרפואה נושק לעולם המשפט בתחומים רבים, ולא כולם סובבים סביב רשלנות של רופאים. יש הרבה עניינים משפטיים שדורשים התדיינות ומומחיות ולהלן נציג רק כמה מהם בהם אנו עוסקים:

ביטול רישום ברשומה רפואית - כך, לעיתים מתעורר אצל אדם מן היישוב הצורך לבטל את מה שכתב עליו רופא, ולמחוק אבחנות שגויות מתוך התיק הרפואי, אבחנות שמעום לא היו צריכות להיכנס לתיק הרפואי וגורמות לו לנזק עצום.

ייצוג בוועדות לפי החוק לטיפול בחולי נפש - מקרים נוספים הם מקרים של ייצוג בפני ועדות פסיכיאטריות שעוסקות באישפוז כפוי. 

משרדנו מייצג בוועדות פסיכיאטריות אנשים שאושפזו בכפייה למרות שאין לכך כל הצדקה, ומגיע לאותן וועדות לצורך יצוגו של המטופל שעניינו נדון.

חיבור הנחיות מקדימות - מקרים אחרים כוללים הכנת הנחיות מקדימות לפי חוק החולה הנוטה למות וייעוץ בדבר מתן הוראות לצוות הרפואי כאשר אנשים אינם רוצים כי יבצעו בהם פעולות רפואיות מיותרות וללא צורך, ורוצים לוודא כי הצוות הרפואי יקשיב להוראות שלהם כמטופלים, אם בסוף החיים ואם בסיטואציות אחרות.

תביעות נגד קופות חולים לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי - מקרים נוספים מערבים תביעות נגד קופות חולים שלמרות שהן חייבות לספק שירותי בריאות, לא סיפקו או מסרבות לספק שירותי בריאות כמו טיפולים פארארפואיים, או תרופות יקרות במיוחד, או טיפולים לילדים בעלי נכות קשה ללא אופק שיקומי.

תביעות נגד משרד הביטחון - מקרים נוספים מערבים הליכים נגד צה"ל [קצין התגמולים] בגלל פציעות במהלך שירות צבאי ובגללו כולל רשלנות רפואית בצה"ל.

בכל סוגי התביעות הרפואיות, יש למשרדנו יתרון מובהק, שכן מדובר בתחום ייחודי הדורש הבנה רפואית בנוסף להבנה המשפטית.

אודות המשרד

משרד עורכי הדין ד"ר דוד שרים ושות' הוא אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל עם 95% הצלחה המתמחים בתחום רשלנות רפואית עם דגש מיוחד לתביעות מורכבות שמערבות היריון ולידה, ולתביעות של ילדים שניזוקו כמו שיתוק מוחין, ייעוץ גנטי כושל, תסמונת דאון, ילדים בעלי מומים, נפגעי חיסונים ותביעות סיעוד של ילדים פגועים.

בשל המומחיות הרפואית של עו"ד שרים, למשרד תחומי התמחות נוספים לרשלנות רפואית, הקשורים בתחומי רפואה ומשפט, כגון: נזקי גוף, תאונות דרכים, תביעות ביטוח- רפואי ו/או סיעודי, תביעות לקבלת תרופות שלא בסל התרופות, ייעוץ לפני ניתוחים לאנשים שמעוניינים להבין לקראת מה הם הולכים ולהבין את המשמעות המשפטית של הסכמה לניתוח.

יתרונות

יכולת ניתוח והערכת מקרים רפואיים באופן ראשוני ומדוייק

יכולת לקרוא את החומר הרפואי כבר בפגישת הייעוץ ולהבין האם הייתה רשלנות רפואית או לא והאם כדאי להתחיל במהלך של הגשת תביעה

עימות רופאים בבית המשפט וחקירה נגדית

היכולת להתעמת עם רופאים המנסים להתחמק ממתן תשובות בעת חקירתם ולשכנע את השופט שמדובר ברשלנות רפואית

קריאה והתמצאות בחומר רפואי ומציאת נקודות תורפה וכשלים

הרשומה הרפואית היא "מכרה זהב" למי שמסוגל לקרוא ולהבין בה כל "פסיק". היא בדרך כלל מגלה דברים רבים למבינים אותה

נקודות התייחסות רפואית רחבה

רופא שהוא גם עורך דין שומע את סיפור המקרה ויודע לשאול את השאלות הנכונות כדי לאבחן את מקרה הרשלנות המתאים

ד״ר דוד שרים עו״ד ורופא

הינו עורך דין ורופא, בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב (1993). במקביל ללימודי הרפואה למד גם משפטים. התמחה בתחום הרשלנות הרפואית ובתחום המשפט והרפואה, כולל בהשתלמות עומק ייחודית של שנה וחצי בארצות הברית בתחום הרשלנות הרפואית.

וותק 24 שנה

רופא ועורך דין

יעילות ומחויבות

תקדימים